Hiii, daar ben ik weer! Ik ben weer terug van vakantie, dus dat betekent dat ik het bloggen en filmen weer ga oppakken. We beginnen natuurlijk met meerdere terugblikken naar de heerlijke weken in Italië. Vandaag geef ik jullie een kijkje in onze eerste week waarin we onder andere lekker rustig aan deden en van de zon genoten, maar ook op stap gingen. Kijk je gezellig mee?

Vrijdag 4 augustus

4-augustus

Vrijdag 4 augustus begon onze lange reis naar Italië. Gelukkig konden we overal lekker doorrijden en na een reis van zo’n 11 uurtjes waren we dus rond 15:00 uur op de camping! Daar gingen we alles installeren en uitpakken, boodschapjes doen en ’s avonds de eerste pizza vast eten. Het was superheet en ik had niet heel veel trek in iets spannends, dus ik ging maar gewoon voor een Margherita.

Daarna liepen we even naar het Gardameer en dronken we een kopje koffie bij een barretje. We doken lekker vroeg in bed.

Zaterdag 5 augustus

5-augustus

Natuurlijk begonnen we onze eerste echte dag in Italië langs het zwembad. Dat kon ook niet anders, want het was echt superheet, dus we konden wel wat verkoeling gebruiken. Hoewel.. Het zwembadwater was zelfs ‘warm’.

In de middag haalden we een ijsje en ik ontdekte al snel de welbekende watermeloenijsjes die ik al bij Rebecca en Irina had gezien. Die moest ik natuurlijk proberen! Dit werd mijn favoriete waterijsje tijdens de vakantie, wat was deze lekker zeg.

Zondag 6 augustus

6-augustus

Zondag startten we rustig op en daarna gingen we naar het zwembad. Helaas niet voor lang, want er kwam een heel erg donkere lucht aan en we wisten gewoon dat het zou gaan waaien en regenen.

Toen het echt begon te betrekken, zijn we maar bij het barretje langs het Gardameer gaan zitten. Daar zaten we tenminste overdekt, dus konden we gewoon lekker een kopje koffie nemen.

6-augustus-2

Daarna werd het alweer droger en besloten we een stukje te gaan lopen. Ik had hier mijn supercharmante zwembad-jurk nog aan, haha. Gelukkig werd het ’s middags een stuk beter, dus konden we nog even terug naar het zwembad!

’s Avonds aten we bij de camping in de buurt en daarom trok ik een jurkje aan. Het werd mijn blauwe jurkje van Bershka die ik nog niet eerder aan had. Hij was wellicht voor een camping wat netjes, maar ik vind hem zó mooi!

Maandag 7 augustus

7-augustus

Weer een heerlijk dagje aan het zwembad! Tijdschriften en boeken lezen en vooral goed insmeren, zodat we bruin werden en niet rood. Dat is goed gelukt! Zelfs na een paar uurtjes zon kon ik al zien dat ik bruiner was geworden, woehoe.

Dinsdag 8 augustus

8-augustus

De dag ervoor waren we naar Garda gegaan ’s avonds en daar had ik een enkelbandje gekocht. Hij was echt supergoedkoop en ik vond het zo’n leuk detail geven aan mijn kale enkels.

We hielden weer lekker een dagje zwembad en daar hoorde elke ochtend een lekkere Italiaanse Latte Macchiato bij. Jummie!

8-augustus-2

Ik bedacht me dat we met de turngroep een soort challenge hadden bedacht om de leukste handstandfoto in te sturen. Ik vond mezelf heel creatief toen ik mama een foto liet maken van een handstand in het zwembad. Once a gymnast, always a gymnast.

Na de lunch gingen we een stukje wandelen langs het Gardameer. Dat levert mooie uitzichtjes op.

8-augustus-3

We waren naar de Eurocamping gelopen, want dat was niet zo ver vanaf onze camping. Toch wel leuk om dan even op de plek te zijn waar ik twee jaar geleden op vakantie was. Daar ligt ook een klein haventje en daar moest ik natuurlijk heel toeristisch een foto van maken.

Ook maakte mama deze foto van mij en stuurde ik deze door naar Jorn en z’n ouders. Dit was de plek waar Jorn zijn opa – die ik helaas nooit heb gekend – was uitgestrooid dus ik wilde laten weten dat ik aan ze dacht en dat ik de groetjes had gedaan.

8-augustus-4

Na onze wandeling gingen we nog even snel naar het zwembad en na het eten wandelden we weer naar het Gardameer voor een drankje. Nog even een selfie met mama..

.. En daarna lekker een kopje koffie en long drink/cocktail. Ik ging voor een gin tonic, papa voor een mojito en mama voor een alcoholvrije cocktail met veel soorten vruchtensap. Jammie!

Woensdag 9 augustus

9-augustus

Woensdag is het altijd markt in Lazise en omdat we daar al een tijdje niet waren geweest, wilden mama en ik er graag heen. We haalden papa over en gingen, woehoe. Ik kocht onder andere een hoedje en een klein schoudertasje. Binnenkort komt er nog een shoplog met alle items die ik in Italië, tussendoor en tijdens een weekje bij opa heb gekocht – een uitgebreide vakantieshoplog dus!

9-augustus-2

Vervolgens reden we naar camping San Benedetto, want mijn broertje was daar met vrienden op vakantie geweest en zou vanaf nu bij ons aansluiten. Toen papa de taxi uithing voor de vrienden van mijn broertje – hun koffers moesten naar de nabijgelegen camping ‘Bella Italia’ – maakten mama en ik een korte wandeling richting het Gardameer. Op de route naar beneden stond een superleuk Italiaans huisje met prachtige bloemen, dus ik moest mijn nieuwe hoedje meteen even op de foto hebben.

Daarna gingen we weer lekker aan het zwembad zitten en namen we later op de dag ook een ijsje. Deze keer wilde ik iets anders proberen en dus nam ik een Oreo-ijsje. Oh my gucci, ook zo lekker!

Donderdag 10 augustus

10-augustus

Na een aantal heerlijk zonnige dagen, stonden er nu twee mindere dagen op de planning. Daarom besloten we maar de toerist te gaan uithangen en reden we naar Santuario Madonna Della Corona; een prachtige kerk die is gebouwd tegen een bergwand. Hier maakte ik overigens met mijn Canon G7x nog meer foto’s, dus daar komt een apart artikeltje over.

We brandden nog een kaarsje en zetten deze op de foto.

10-augustus-2

Daarna reden we door naar het plaatsje Borghetto. Het ligt net een stukje vanaf het Gardameer, maar is wel benoemd tot het meest romantische plaatsje langs het Gardameer. En wat was het er mooi en leuk! Ik ontdekte een prachtige groene deur in combinatie met een roze muur en hoewel mijn outfit niet heel spectaculair was, wilde ik er toch graag een foto bij maken.

Hier zien jullie Borghetto. Het ligt dus echt aan/in het water en het is er maar heel klein. De huisjes zijn typisch Italiaans en heel erg schattig. Ook hier maakte ik met mijn camera wat meer foto’s, dus die zien jullie ook snel verschijnen.

10-augustus-3

En omdat we toch al de hele dag onderweg waren, reden we vanuit Borghetto meteen door naar Sirmione. Natuurlijk moet het kasteeltje even op de foto gezet worden. We maakten eerst een rondje en gingen daarna nog wat eten.

Tijdens ons rondje ontdekten we dit schattige huisje. Als ik nou nog een andere outfit had gehad, dan had ik hier graag een foto willen maken. De sfeer van het huisje vond ik echt heel leuk!

En hierbij wil ik onze eerste week in Italië afsluiten. We hebben dus lekker gerelaxed, maar ook wel al wat uitstapjes gemaakt. Jullie kunnen snel onze tweede week verwachten, dus stay tuned.

Ben jij weleens in Italië geweest?