Hallo hallo. We zijn weer een paar dagen verder, dus dat betekent dat het tijd is voor het tweede (en meteen ook laatste) weekverslag van onze vakantie in Italië. In de tweede week gingen we onder andere winkelen bij een outletcenter, brachten Dylan en ik een bezoekje aan Gardaland en wandelden mama en ik naar Peschiera voor de markt. Kijk je gezellig mee?

Vrijdag 11 augustus

11-augustus

Omdat we wisten dat het later op de dag minder goed weer zou worden, besloten we maar op stap te gaan in de middag. Maar ’s ochtends was het nog wel lekker zonnig en daarom gingen we maar weer koffie drinken aan het Gardameer. Dit was mijn outfit van de dag.

Daarna reden we naar Franciacorta Outletvillage vlakbij Brescia. Ik had er al de hele vakantie naar uitgekeken om er te gaan shoppen, maar ik slaagde enkel bij Kiko (wel heel goed daar!). Maar ach, volgende keer weer beter. Als lunch hadden we heel erg slecht voor McDonald’s gekozen. Dat eten we altijd één keertje op vakantie, haha.

Zaterdag 12 augustus

12-augustus

Zaterdag hielden we lekker een rustig dagje na onze actievere dagen. Daarom genoten we overdag lekker van de zon en reden we ’s avonds naar Bardolino. Een prachtig uitzicht met de zonsondergang, bergen en bootjes moesten we even fotograferen natuurlijk.

En ik droeg die avond een nieuw denim jurkje die ik bij een soort marktwinkeltje had gekocht in Garda, dus daar moest ik natuurlijk een fotootje van hebben. Papa en Dylan zaten flauwe grappen te maken toen ik stond te poseren, dus ik zat net naar hun te kijken en te lachen toen mama een foto maakte. Het werd daardoor een leuke en spontane foto!

Zondag 13 augustus

13-augustus

Ik wilde heel graag naar Gardaland, maar had me van tevoren al erop ingesteld dat het waarschijnlijk niks ging worden, omdat ik in eerste instantie alleen zou zijn. Maar nu dat mijn broertje bij ons was aangesloten én hij ook graag een dagje wilde gaan, moesten we natuurlijk wel echt gaan. En dat deden we dus op zondag!

Het was bij sommige attracties heel erg druk (wachttijden van 50 minuten), maar bij sommige attracties – zoals de vette achtbaan op de foto – stond maar een maximale wachtrij van 15 minuten. Daardoor hebben we superveel leuke attracties twee keer kunnen doen en waren we gewoon rond half 5 alweer terug op de camping, omdat we het wel weer gezien hadden.

13-augustus-2

Nieuw in het park was de Kung Fu Panda Academy. Hier was gewoon een wat ouder stuk verbouwd en vernieuwd met wat nieuwe attracties erbij. De foto stuurde ik door naar Jorn, want ik wist zeker dat hij dit wel een leuk stuk van het park zou gaan vinden.

Er stond in het nieuwe gedeelte dan ook een Kung Fu Panda standbeeld en daar moest ik natuurlijk wel even mee op de foto. I couldn’t help myself.

Maandag 14 augustus

14-augustus

Met nog vermoeide beentjes van de dag ervoor, ging ik samen met mama gewoon naar de markt in Peschiera wandelen. We vertrokken relatief vroeg en daarom was het nog lekker rustig langs het Gardameer. Mama maakte deze foto voor me, want zo’n soort foto wilde ik al de hele vakantie maken, maar het was telkens druk.

Na een wandeling van zo’n 2,5 kilometer waren we in Peschiera, waar we meteen allerlei foto’s maakte van het water, de huisjes en bootjes. Normaal komen we alleen ’s avonds in deze plaatsjes en dan is het al donker. Peschiera is stiekem ons minst favoriete plaatsje, maar deze foto vind ik echt prachtig!

14-augustus-2

Nadat we een rondje markt en in het dorpje hadden gehad, besloten we onszelf te trakteren op een ijsje. Nietsvermoedend kregen we er een koekje op, dus we sprintten naar het water om een leuke foto te maken. Ik ging voor Melone, want dat is echt mijn favoriete ijssmaak.

En op de foto van het ijsje konden jullie hem al op de achtergrond zien, maar ik spotte een supermooie deur met een leuk balkonnetje erboven. Omdat mijn outfit ook nog eens fotowaardig was, wilde ik maar al te graag dat mama foto’s maakte voor Instagram.

14-augustus-3

Ook maakten we nog een selfie en daarna wandelden we terug naar de camping. Love you mamsie <3

Op de camping aten we wat en daarna was het tijd om nog lekker af te koelen bij het zwembad. In de avond reden we nog naar Lazise om lekker te eten.

Dinsdag 15 augustus

15-augustus

Dinsdag was weer een luierdagje aan het zwembad. We moesten natuurlijk nog wel even genieten van de lekkere zonnestralen voordat het weer tijd werd om naar huis te gaan. ’s Avonds besloten we in de buurt van de camping te gaan eten, omdat het een feestdag was in Italië. We verwachtten daardoor veel drukte.  Tijdens onze wandeling had de lucht hele vreemde, maar mooie vormen aangenomen.

En onderweg naar het restaurantje moest ik natuurlijk ook even mijn outfit op de foto hebben. Ik had een nieuwe broek aan en ik vind hem zó tof. De aparte outfitpost staat inmiddels ook al online.

Woensdag 16 augustus

16-augustus

Woensdag 16 augustus was alweer onze laatste dagje. Mama en ik wandelden nog even met wat hammamdoeken naar het Gardameer om foto’s te maken op de pier. De pier was eigenlijk alleen voor mensen met bootjes, maar ach. Nog even wat zonnestralen pakken en ’s avonds de tassen alweer inpakken.

Na het avondeten en toen de auto grotendeels was ingepakt, namen mijn broertje en ik nog even een kijkje in de spelletjeshal. Wij dumbasses kwamen er op de laatste avond pas achter dat er een Mario Kart spel in die hal stond. Als we dat eerder hadden geweten.. Maar we hebben in elk geval één potje gedaan en dat was echt heel leuk om te doen!

Donderdag 17 augustus

17-augustus

Donderdagnacht rond 04:15 uur stapten we in de auto om naar huis te rijden. We maakten tussendoor nog twee langere stops: één in Augsburg bij mijn oom en tante en eentje bij opa om wat te eten. Ik heb bijna de hele weg Gossip Girl gekeken, want ik had de afleveringen op mijn iPad gezet. Ik had alleen dus wel het hele laatste seizoen in één dag gezien en nu weet ik niet wat ik moet kijken, haha.

Eenmaal thuis had ik natuurlijk heimwee. Het was poepweer, het was koud en ik verlangde gewoon weer naar alle gezelligheid, het lekkere eten en vooral het zonnetje in Italië. Een throwback naar een fijne dag was dan ook de perfecte foto om de vakantie af te sluiten – al zullen er hier en daar nog wat kiekjes verschijnen. Het was een fijne vakantie! Ik kan nu al niet meer wachten op volgend jaar, want dan hebben Jorn en ik als plan om lekker drie weken saampjes te gaan.

Ben jij weleens in Italië geweest?