Hi, hallo. Kennen jullie me nog? Het is écht lang geleden dat ik mijn laatste blog heb geplaatst. Maar goed, daar wil ik weer verandering in brengen! Ongeveer een maandje geleden waren Jorn en ik twee weken in het overheerlijke Italië. Zon, lekkere koffie, héél veel eten en drankjes en natuurlijk ook leuke dingen doen. In dit overzichtje deel ik graag de enorme lading foto’s van onze eerste week. We genoten van de zon, gingen een dagje naar Verona en ook waren we een dagje in het pretpark Gardaland. Kijk je gezellig mee naar onze vakantie in Italië?

Zaterdag 13 juli

vakantie Italië

Het moment waar we maandenlang naar uit kijken was op zaterdag 13 juli eindelijk daar: onze vakantie naar het Gardameer ging beginnen. Dit jaar gingen we niet met de auto, maar hadden we besloten om met het vliegtuig die kant op te gaan. We stonden om 5:15 uur in de ochtend al op Schiphol om onze koffers in te leveren.

Om half 8 gingen we de lucht in. Precies op tijd! Vliegen is niet mijn favoriete bezigheid, maar als ik eenmaal in een vliegtuig zit, zit ik altijd het liefst bij het raam, zodat ik naar buiten kan kijken. Vind dat altijd zo’n adembenemend gezicht!

Het ideale van vliegen? Met ongeveer anderhalf uur sta je in Italië. We vlogen op Verona Airport, waar Jorn zijn ouders ons met de hond Vino stonden op te wachten. Jorn en ik hadden een auto gehuurd en zij gingen ons helpen met het ophalen (zelf zouden zij een dag later weer naar huis gaan). Terwijl wij met de auto bezig waren, hield ‘Security’ Vino onze koffers goed in de gaten, haha.

We rekenden op een Ford Focus als huurauto, maar we kregen een Alfa Romeo Guillietta, met nog maar 2000 kilometer op de teller. Supernice! Het was echt een onwijs fijne auto en Jorn was er heel erg blij mee. Wat trouwens nog fijner was aan het vliegen en een auto huren: om half 11 stonden we al op de Eurocamping in Pacengo. Wie had dat gedacht?

vakantie Italië

Ik haalde even wat spullen uit mijn koffer (want een lange broek en dichte schoenen waren toch wel wat heet) en daarna gingen we naar beneden. Onderaan de camping was namelijk een klein marktje (zoals elke zaterdag). Eerst deden we een kopje koffie (het was tenslotte vroeg die ochtend) en daarna wandelde ik met Jorn zijn moeder een rondje over de markt.

Nog geen twee uur nadat ik in Italië was, had ik mijn eerste aankoop al gedaan. Ik scoorde dit supergave handtasje voor maar 15 euro. In een hele mooie groene kleur en heel erg netjes afgewerkt. Het mooiste: die kon mooi met Jorn zijn ouders mee in de auto. Scheelt weer kofferruimte (want dat is het enige nadeel van met het vliegtuig naar Italië gaan; ik kan niet alles meenemen wat ik normaal zou doen, haha).

Nadat we een broodje hadden gegeten, gingen Jorn en ik met de hond een rondje lopen. Natuurlijk kon een foto van het haventje onderaan de camping niet ontbreken. Die maak ik altijd tenminste één keer als ik er ben.

We wilden graag dat Vino ging zwemmen, maar daar is hij niet zo van. Van pootje baden en water drinken dan weer wel. Gekke hond.

vakantie Italië

Maar van het pootje baden en daarna een stukje lopen, werd Vino gelukkig ook al blij. In de avond gingen we lekker uitgebreid uit eten met Jorn zijn ouders, omdat het hun laatste avond van de vakantie was. Ik heb er niet eens foto’s van gemaakt, maar ik heb onwijs lekker gegeten.

Omdat zijn ouders de volgende ochtend vroeg zouden vertrekken, gingen zij vroeg slapen. Dus wij gingen nog even een stukje lopen. De zonsondergang achter de bergen creëerde echt een onwijs mooie rode lucht. Op de foto zie je het niet eens zoals het in het echt was.

Zondag 14 juli

vakantie Italië

‘s Nachts zeiden we Jorn zijn ouders gedag en daarna doken we nog even terug in bed. Daarna gingen we lekker ontbijten en boodschappen doen. Zoals elk jaar reden we naar Affi Shopping Center. Daar hebben ze leuke winkeltjes en een supergrote supermarkt.

In die supermarkt scoorden we Pringles met pizzasmaak. HOE lekker?! Ze waren ook erg lekker. Later op de dag waren ze al op, haha.

In de avond gingen we naar Lazise om te eten. Natuurlijk moest ik wel een foto hebben bij één van de ingangetjes. Ik droeg hier één van mijn favoriete zomerjurkjes van WE.

We gingen eten bij een restaurantje waar we vorig jaar voor het eerst hadden gegeten. We besloten vooraf een bruschetta te delen en die was echt superlekker! Hier in Nederland eet ik dat soort dingen eigenlijk nooit, maar met de kruiden en alles erbij vind ik het echt heel erg lekker.

vakantie Italië

Als hoofdgerecht nam ik de lasagna, want die beviel vorig jaar erg goed. Ook dit jaar ging hij er weer goed in. Jorn had een pasta met knoflook en pepertjes en die vond hij ook erg lekker.

Maandag 15 juli

Helaas was het de nacht van zondag op maandag gaan regenen en ook in de ochtend regende het nog steeds. Na een ontbijtje in de voortent, besloten we rustig aan richting Franciacorta Outlet Village te rijden. Dan konden we dat alvast van ons lijstje afhalen, haha.

vakantie Italië

Natuurlijk gingen we eerst even een kopje koffie drinken toen we daar waren aangekomen en we deelden een soort citroentaartje. Superlekker! Wat ik overigens wel grappig vond, is dat ik de mok waarin mijn koffie zat meteen herkende. Dat is er eentje van Ikea, die hebben wij thuis ook.

My face when I eat cake.

Na de koffie was het tijd om te shoppen. Doei centjes!

Er waren wel wat nieuwe winkels bij gekomen en ook wat winkels van pand verhuisd en daardoor leek het er even op dat de Kiko outlet weg was. Maar gelukkig zat hij er nog, maar dan op een andere plek. Helemaal happy! Overigens heb ik een shoplog gefilmd, dus die hoop ik zo snel mogelijk online te zetten.

vakantie Italië

Aangezien we toch al onderweg waren, besloten we meteen door te rijden naar Garda voor het eten. Ik vind de huisjes in Italië altijd zo leuk eruit zien!

Vaak zijn we in de avond bij de leuke plaatsjes, maar deze keer nog niet, dus ik maakte er meteen gebruik van door heel wat foto’s te maken (ook al was mijn outfit niet mega-instagramwaardig).

Smile!

Het haventje in Garda vind ik altijd heel erg schattig en volgens mij maak ik ook hier elk jaar weer een foto.

Of twee.

Of drie. Of nog een heleboel meer, haha. Nadat we wat foto’s hadden gemaakt, liepen we naar het restaurantje waar we wilden gaan eten: de wereldkampioen pizza-bakken. Helaas zit deze er niet meer (maar staat de naam nog wel op de buitenkant, dus daar maken ze vies gebruik van vind ik). We waren toch daar gaan zitten, maar het viel toch wat tegen. Het eten was niet slecht, maar wat weinig en de keuze uit gerechten was ook klein. Jammer, maar daar gaan we de volgende keer dus niet meer eten.

Maar omdat we dus nog niet zo vol zaten van ons diner, besloten we bij Café Roma te gaan zitten voor IJS. Jorn kwam hier vroeger altijd al met zijn ouders en opa en oma en dan aten ze ook een enorme coupe ijs. Aangezien we daar normaal geen ruimte meer voor hebben, slaan we dat toch vaak over. Nu kon het wel. We deelden een ‘Coppa Amaretto’, die alsnog veel te groot was. Wel heel erg lekker!

Terug op de camping besloten we nog even een drankje te gaan doen aan het water. Ik bestelde een Spritz Aperol en Jorn een biertje. Lekker, lekker!

Dinsdag 16 juli

vakantie Italië

Yay, de zon scheen weer en het was gewoon heet. Dat werd een heerlijk dagje in en om het water spenderen. Wat zou ik nu, nu ik dit typ, graag nog even terug willen. In de zon. Genieten. Heerlijk.

We doken niet meteen het water in, maar gingen eerst even lekker koffie drinken bij het barretje beneden. Heerlijk begin van de dag!

Vlak voor de vakantie had ik een onwijs leuke powerbank ontvangen van iDeal of Sweden en die ging natuurlijk mee op vakantie. Ik moest even wat foto’s hebben voor op Instagram, dus ik leende Jorn zijn telefoon om vast te houden, haha. Dan kon hij meteen met mijn telefoon de foto’s maken. Ondertussen natuurlijk wel van het zonnetje genieten.

We waren heerlijk op het trappetje van het water aan het genieten, toen ik me ineens de pleuris schrok. Een waterslang kwam ineens met zijn kop boven het water uit en zat vlakbij me. Het was echt niet grappig. Ik klom meteen het water uit en ben er die dag ook niet meer in geweest. Ik wist dat ze er zaten, maar ik zie ze toch liever niet.

vakantie Italië

Uiteindelijk verplaatsten we nog even naar het gras om in de zon te liggen en een boekje te lezen. Ik hield het alleen niet zo lang vol op die harde grond. Doe mij toch maar gewoon zo’n ligbedje, haha.

In de avond reden we naar Bardolino om lekker te gaan eten. We aten pizza bij een restaurantje waar we al jaren komen en het is nog steeds erg lekker! Enige nadeel: de pizza was enorm. Hij stak aan elke kant van het bord ruim een centimeter uit. Die kreeg ik dus mooi niet op, haha.

Daarna wandelden we nog een rondje door het stadje, keken we wat winkeltjes en was het weer tijd om een foto te maken van een haventje. Maar deze is donker.

Een ijsje bij onze favoriete ijszaak in Bardolino kon natuurlijk ook niet ontbreken. Hoewel we allebei nog hartstikke vol zaten van de pizza’s, ging dit er toch wel goed in. Ik nam mijn favoriete smaak meloen, as always. Oh en dit is maar één bolletje.

Woensdag 17 juli

vakantie Italië

Na een dagje relaxed te hebben gedaan, was het woensdag weer tijd om actief te doen. We gingen namelijk een dagje naar Verona!

Iets wat ik graag een keer wilde doen, was met uitzicht op de Arena di Verona koffie drinken. Maar ik was altijd een beetje bang voor de prijzen. We keken even snel op een menukaart en ontdekten dat een latte macchiato met uitzicht op de arena net zo duur is als bij een willekeurig koffiezaakje hier in Nederland. En ik wist toevallig ook nog van vorig jaar dat het verderop in de stad net zo duur was. Dat werd dus koffie met uitzicht!

Natuurlijk ging ik ook even aan de andere kant van de tafel zitten, zodat ik op de foto kon met de arena. Het duurde alleen niet lang, want we werden kort daarna lastig gevallen door een wesp, haha.

De koffie was op, dus het werd tijd voor nog een paar shots voor de Arena di Verona. Ooit willen we hier naar de opera, zodat we ook de binnenkant kunnen zien. Dat kan ook door een rondleiding, maar de opera is dan toch wel iets specialer.

Nog even wat portretfoto’s met mijn iPhone (terwijl we moesten lachen om de mensen die steeds achter me langs liepen) en onze jaarlijkse voor-de-arena-selfie en daarna was het tijd om de winkelstraat in te gaan.

vakantie Italië

De huizen in Italië vind ik altijd zo mooi (zoals ik natuurlijk al eerder aangaf) en dus maakte ik ook van de winkelstraat in Verona een foto. Uiteindelijk vond ik deze zó gaaf, dat ik hem als achtergrond op mijn telefoon gebruik. Op het toegangsscherm. Geeft me wel weer heimwee.

Ik wilde heel erg graag naar Sephora, maar uiteindelijk vond ik alles wat betaalbaar was, niet interessant genoeg en alles wat wel interessant was, te duur. Ik had op dat moment mijn twijfels of een oogschaduwpalette van 65 euro het waard was, gezien de collectie die ik al heb liggen. En daarom besloot ik even te wachten. Niet veel later gebeurde alleen iets anders, duurders. De sale van Furla haalde me over om een nieuwe tas te kopen, oeps.

Omdat we altijd hetzelfde rondje maken in Verona, besloten we het deze keer eens anders te doen. We liepen na het balkonnetje van Romeo en Julia door, aten wat en gingen vervolgens het water over. We waren namelijk nog nooit verder geweest en hadden de tip gekregen om naar het openluchttheater aan de andere kant van het water te gaan.

Zo zie je de stad ook eens van een andere kant. Superschattig uitzicht met die gekleurde huisjes en het water.

vakantie Italië

Daar moeten we natuurlijk even wat foto’s van maken, haha. Of deze Instagram ooit gaat halen, weet ik niet, maar hij heeft het in elk geval tot hier gehaald. Dat zegt al genoeg!

Nog meer leuke gekleurde huisjes aan de overkant van het water! Inmiddels hadden we al heel wat stappen gezet, maar we gingen nog even door.

Eerst nog even poseren voor die andere leuke gekleurde huisjes en weer door.

We hadden namelijk ontdekt dat je een stuk berg op kon klimmen naar een soort ‘kasteel’ en dan had je uitzicht over de stad. Het was even een klim (wel via een leuke route ook, met tussenstops waar je ook goed uitzicht had), maar wat was het onwijs mooi daarboven!

vakantie Italië

Ook voor the gram moesten er wat uitzichtfoto’s worden gemaakt, maar verder genoten we echt van het uitzicht. Als je haar maar goed zit. Overigens kun je ook met een soort liftje naar boven, dus ook als je minder goed ter been bent (of gewoon lui :p) kun je naar boven.

Ik probeerde eenmaal beneden nog een foto te maken van waar we waren. Die kleine stukjes steen die je boven de bomen uit ziet komen, is de plek waar we stonden voor het uitzicht. Mocht je er ook heen willen, dan moet je naar Piazzale Castel San Pietro gaan.

Nadat we het uitzicht hadden bewonderd, vonden we het wel weer tijd worden om richting de auto terug te gaan. Inmiddels was de temperatuur al flink opgelopen en waren we wel toe aan een verfrissende duik. Nog even snel een foto op dit pleintje en hup, richting de camping.

De rest van de middag deden we het dan ook gewoon lekker rustig aan, deden we een drankje bij vrienden van Jorn zijn ouders en in de avond gingen we lekker in de buurt eten. Ik ging voor een pizza met tomaatjes en mozzarella, maar tot mijn verbazing zat er geen tomatensaus op. Hij was wel erg lekker!

Donderdag 18 juli

vakantie Italië

Donderdag hadden we een verjaardag op de camping; een van de vrienden van Jorn zijn ouders was 65 geworden en dus gingen we even naar een winkel waarvan we wisten dat ze leuke spulletjes hadden. Ook gingen we naar de sportwinkel in de buurt en daar ontdekte ik een heel gedeelte met Reebok sportkleding én Reebok Crossfit kleding. Dat ging geld kosten. Gelukkig was er sale! Ik nam uiteindelijk drie dingen mee.

Natuurlijk gingen we ook even gebakjes eten en drankjes doen, maar tussendoor gingen we ook lekker even zwemmen. Er waren wat kleine buitjes geweest, maar uiteindelijk werd het gewoon heet. Tijd om af te koelen!

Voor de verjaardag was ook de zoon naar Italië gekomen als verrassing en laat dat nou net weer een vriend van Jorn en mij zijn. Dus dronken we na het zwemmen nog even een kopje koffie samen.

En een aperitiefje. Lekker! En gezellig.

vakantie Italië

In Verona had ik trouwens ook een charm gekocht bij Pandora, voor aan mijn reisarmband. Een autootje met Mickey en Minnie erin (van de Disney collectie). Voor onze vakanties die we met de auto hebben gedaan en voor onze eerste keer een auto huren.

In de avond gingen we weer naar Bardolino om lekker te eten. We waren de vorige keer geschrokken van de parkeerkosten en dus gingen we nu iets verder weg parkeren. Uiteindelijk was het daar net zo duur en moesten we verder lopen, maar het uitzicht tijdens de wandeling langs het water was dan wel weer mooi.

Ik had mijn nieuwe tas mee en daar moest ik natuurlijk wel mee op de foto. Je ziet hem niet helemaal goed hier, maar ik ben er zo blij mee! Hij is klein genoeg om als een handtasje te dragen, maar is ook weer een stukje groter dan mijn andere Furla of mijn Michael Kors tas, waardoor ik meer spullen kan meenemen. En dat met 50% korting!

Nog weer even een foto van het haventje in Bardolino met soort van daglicht en daarna gingen we lekker eten.

vakantie Italië

We gingen eten bij Catullo en daar hadden we vorig jaar erg lekker gegeten. Tegenwoordig zijn we gek op bruschetta’s, dus ook hier aten we er eentje. En ik denk dat dit wel de lekkerste van de hele vakantie was. SO GOOD.

Ik nam een pasta pesto en Jorn besloot een pasta met garnalen te bestellen. Hij had alleen niet verwacht dat hij ze zelf nog moest pellen en dat het een vissausje was en geen roomsausje. Hij was dus eerst heel lang bezig om alles te pellen en daarna was hij ook niet helemaal onder de indruk van de pasta zelf. De garnalen vond hij wel erg lekker. Vies was het niet zei hij, maar hij zou het niet nog eens bestellen. Leuk uitprobeerseltje wel.

Zie hier nog mijn pasta pesto. Verder niet heel boeiend qua ingrediënten, maar de smaak was wel lekker.

Vrijdag 19 juli

Vrijdag gingen we een dagje naar Gardaland. De vriend die was gekomen, is zelf ook gek op pretparken en achtbanen, dus we hadden gewacht tot hij er was. Ook was deze achtbaan na jaren weer open, dus daar moesten we natuurlijk wel in. We kunnen er wel weer even tegenaan, want eigenlijk is het maar een rotding, haha.

vakantie Italië

We waren nog maar halverwege de dag, toen we van iemand van die voordringbandjes in onze handen geduwd kregen. Bleken het nog dure bandjes te zijn ook, dus daar hebben we de rest van de dag goed gebruik van gemaakt. We zijn onwijs vaak in sommige achtbanen geweest en hebben deze waterattractie er ook mee gedaan. Superchill!

De attractie waar we onze bandjes niet voor gebruikten, was de ufo waarmee je uitzicht hebt over het park en het Gardameer zelf. Dat vind ik ook altijd wel leuk om te doen!

Jorn ging even naar de wc en ik besloot met Kevin gewoon een attractie in te gaan in de tussentijd. We zaten voorin de Oblivion; een achtbaan met een soort vrije val (waarbij je eerst een paar tellen stil hangt en naar beneden kijkt). Het leukste was dat Jorn ons op de foto heeft gezet. Niet dat je dat op deze foto kunt zien, maar toch.

We waren door onze voordringbandjes toch al weer op tijd terug op de camping. We gingen in de avond gewoon lekker makkelijk eten: pizza in het dorpje boven. We waren ook echt onwijs moe van de dag, dus we lagen al best vroeg in bed. Maar wel na een hele leuke dag!

Dat was een nogal lange samenvatting van onze eerste week vakantie, haha. Part two komt er zo snel mogelijk aan!

Ben jij weleens in Italië geweest?