Vorige week deelde ik met jullie alle foto’s van de eerste week vakantie aan het Gardameer, in Italië. Vandaag is het tijd voor het vervolg! Ik deel alle foto’s van onze tweede week: we gingen nóg eens ijs eten in Garda, gingen naar het Schiereiland Sirmione, we gingen uiteraard shoppen en we bouwden de voortent af. Kijk je weer gezellig mee?

Zaterdag 20 juli

vakantie Italië

Vrijdagavond waren we vroeg in slaap gevallen en zaterdagochtend begonnen we de dag weer met een bezoekje aan de markt. Ook al hadden we dat die week ervoor ook al gedaan. Daarna gingen we met vrienden op stap richting het winkelcentrum Il Leone, in Lonato. Daar waren we vorig jaar voor het eerst geweest en dit jaar wilden we er ook weer heen. Nu gingen we met z’n allen. Daarna gingen we lekker nog even een drankje doen vlakbij de camping. Deze Aperol Spritz was erg lekker (en grappig, :p).

Ik had in het winkelcentrum maar één aankoop gedaan: namelijk deze supergave sneakers van Nike. Het zijn Nike Air Max sneakers, ze waren in de sale, ze zijn licht, lopen comfortabel en vallen écht op. Zoiets had ik absoluut nog niet in mijn collectie en ik wilde graag nog ‘chunky’ sneakers (voor zover deze in die categorie kunnen vallen).

Onze vriend Kevin zou zondags weer naar huis gaan en dus gingen we op zijn laatste avond nog even twee drankjes doen. We begonnen bij het barretje aan de rechterkant van de camping (als je helemaal beneden bij het water bent). Daar nam ik lekker een Aperol Spritz, die er goed in ging, maar die ik ook al best voelde. Daarna gingen we naar het andere barretje en daar wilde ik ice tea, maar dat meisje bracht ineens Hugo Spritz. Kevin en Jorn hadden de grootste lol dat het mis was gegaan, maar ik besloot hem alsnog maar gewoon op te drinken. Oh en ik kreeg mijn ice tea alsnog (en de Hugo Spritz was gratis).

Zondag 21 juli

Ook zondagochtend gingen we met dezelfde vrienden op stap, want zij wilden nog graag een ijsje eten in Garda voordat twee van de vier vrienden weer naar Nederland vertrokken. Dus daar gingen we in alle vroegte naartoe. Natuurlijk maakte ik er weer even gebruik van dat we overdag in een plaatsje waren door wat plaatjes voor the gram te schieten.

vakantie Italië

Niet veel later namen we plaats bij Café Roma voor onze coupe ijs. Deze keer deelden Jorn en ik hem niet, dus ik besloot een kleine ‘Coppa Ananas’ te bestellen. Hij was alsnog groot. Maar wel heel lekker! Overigens was het nog geen eens 12:00 uur toen we al aan zo’n groot ijsje zaten.

Daarna zeiden we de twee vrienden gedag, want zij gingen met de huurauto terug naar het vliegveld. Wij reden later met de andere vrienden mee terug naar de camping. Maar niet voordat we een rondje hadden gelopen. We maakten ook meteen even van de gelegenheid gebruik om samen op de foto te gaan. Zo gezellig met jou! <3

Vlakbij de parkeerplaats kregen we toch nog dorst en besloten we eerst nog even een drankje te bestellen. Die Aperol Spritz is wel mijn favoriete vakantiedrankje hoor! Lekker, lekker.

Daarna reden we weer terug naar de camping. Ik had inmiddels ontdekt dat mijn enkels vol waren gelopen met vocht. Je zag de botjes aan de zijkant gewoon niet meer. Dat hield wel in dat ik iets meer met mijn voetjes omhoog moest zitten en veel moest drinken. Maar met die hitte is dat laatste sowieso wel belangrijk.

Maandag 22 juli

vakantie Italië

Maandags gingen we eindelijk naar de markt in Peschiera: ik moest er even een weekje op wachten. Net als vorig jaar besloten we er lopend heen te gaan. Omdat we op tijd vertrokken waren en nog niks hadden ontbeten, stopten we op een gegeven moment voor koffie en een croissantje. Lekker!

Ik wist dit jaar precies wat ik zocht en daarom konden we heel doelgericht de markt over. Daarna liepen we Peschiera zelf nog even in en maakte ik nog een heleboel foto’s van deze leuke huisjes, bootjes en bloemetjes. Zoals elk jaar.

Zie hier nog twee plaatjes van dezelfde huisjes in Peschiera, maar dan vanaf twee andere plekken en vanuit een andere hoek genomen.

vakantie Italië

Natuurlijk moest ik zelf ook nog heel wat poseren voor the gram voordat we weer terug naar de camping gingen wandelen. De rest van de middag deden we het lekker rustig aan en gingen we vooral afkoelen en van de zon genieten.

In de avond reden we weer naar Lazise voor het eten. We wilden graag bij een specifiek restaurantje gaan eten, maar daar stond echt een bizar lange rij. Dat gingen we dus mooi niet doen. We wandelden dus binnendoor naar hetzelfde restaurant als de week ervoor. Van het haventje nog even snel een foto maken en weer door.

We bestelden vooraf weer de bruschetta, maar hij was deze keer minder lekker. Of nou ja, het brood was minder goed gegrild, dus dat was een beetje soppig geworden van de tomaatjes. De kruiden en de tomaat zelf waren wel gewoon hartstikke lekker. Als hoofdgerecht had ik penne met zalm.

Ik had die avond overigens één van mijn marktaankopen aan: deze donkerblauwe midi-jurk! Natuurlijk ging ook mijn gloednieuwe Furla tas mee op stap.

Dinsdag 23 juli

vakantie Italië

Dinsdags gingen we ook niet de hele dag stilzitten, maar reden we in de ochtend naar Sirmione. Vorig jaar waren we daar niet geweest, dus dit jaar wilden we er absoluut heen. We gingen gewoon lekker een stukje wandelen en kwamen vervolgens dit mooie plekje (bij een kerkje) tegen voor een foto. Uiteraard ging ik weer even poseren (want deze outfit had ik nog niet op de foto staan).

Ook wandelden we langs dit huisje waar de Bouganville altijd zó mooi in bloei staat.

bouganville

Ik was nog nooit verder gelopen dan het dorpje Sirmione zelf, maar als je doorloopt op het schiereiland richting de punt, kom je bij de Grotte di Catullo: allerlei ruïnes van een voormalig Romeinse villa. Superleuk en mooi om ook eens te zien! Op de linkerfoto zie je bijvoorbeeld een pad richting de ondergrondse tunnels en op de rechterfoto zie je waar het zwembad eerst zat.

vakantie Italië

Inmiddels was de temperatuur al flink opgelopen en stond ik dan ook jaloers van het uitzicht te genieten: wat had ik op dat moment ook graag in dat water gesprongen, haha.

Nog even wat meer genieten van het uitzicht!

Nog even snel poseren en hup: door voor koffie en wat te eten. En een koud drankje. Dat hadden we na al het gewandel wel verdiend.

Voordat we terugliepen naar de auto, pikten we nog even een ‘ijsje’ mee. In Sirmione kun je superlekker ijs eten, maar je krijgt daar geen normale bolletjes. Je krijgt daar echt van die megabolletjes ijs. Natuurlijk nam ik mijn favoriete smaak ‘meloen’.

vakantie Italië

‘s Middags genoten we weer lekker van het water en deden we het rustig aan. In de avond gingen we ook gewoon lekker in de buurt eten, namelijk in Pacengo zelf. Jorn nam weer schnitzel en ik ging weer eens voor een pizza Hawaii. Die had ik al superlang niet op! Hij ging er weer goed in.

Daarna namen we allebei nog huisgemaakte tiramisu, lekker. Omdat we moe waren, gingen we lekker voor de caravan Netflix kijken op mijn iPad mini. In onze pyjama’s. Kan gewoon als je op de camping zit.

Woensdag 24 juli

vakantie Italië

Woensdags gingen we lekker genieten van een rustig dagje. Langzaam maar zeker zaten de dagen van het opruimen eraan te komen en dus gingen we nu nog optimaal uitrusten en van de zon genieten. In de ochtend gingen we lekker zwemmen, maar ik wilde stiekem nog wat foto’s met het Gardameer. Ik was alleen steeds afgeleid door de enorme vissen die ik kon zien zwemmen. Ik weet dat ze er zitten, maar ik wil ze niet zien.

Ook nog even wat foto’s waarbij ik in het water zit. Je kunt hier overigens ook zien hoe bruin mijn schouders al waren in vergelijking met mijn onderrug. Ook zie je goed de band van een andere bikini lopen, haha.

‘s Middags dronken we met een hele grote groep een drankje en daarna bleven we zelf nog even plakken. Uiteraard gingen de Aperol Spritzjes er weer goed in. Lijk wel een alcoholist, haha.

Daarna fristen we ons op en reden we voor de laatste keer naar Bardolino om daar lekker te gaan eten. Deze keer weer bij het restaurantje waar we de eerste keer zaten. Ik nam een pizza met mozzarella en tomaatjes; erg lekker. Gelukkig was hij nu niet zo groot als de week ervoor, haha. Jorn had pasta en at wat stukjes pizza met me mee. Ik kreeg hem toch niet in mijn eentje op.

Donderdag 25 juli

vakantie Italië

De donderdag gingen we in de ochtend nog even snel naar Affi Shopping Center, want Kiko had een nieuwe collectie gelanceerd en ik had wel wat mooie dingen gezien die ik wilde hebben. Gelukkig vond Jorn het niet erg om even die kant op te rijden. Daarna ruimden we de eerste losse spullen uit de voortent op en genoten we ‘s middags lekker van de zon en gingen we nog borrelen bij de vrienden van Jorn zijn ouders.

Omdat die vrienden 9 van de 10 keer voor ons betalen (en wij ze niet terug mochten betalen), besloten we ze lekker mee uit eten te nemen. We gingen heerlijk uitgebreid eten, maar het was allemaal zó onwijs lekker. Ik nam vooraf lekker carpaccio (had ik nog nooit in Italië besteld, maar dat ga ik absoluut vaker doen!) en als hoofdgerecht pasta met zalm. Deze soort pasta is bij Ristorante Centrale in Pacengo toch wel mijn favoriet.

Gezellig op de foto met zijn vieren! We hadden zo’n gezellige avond. We zaten uiteindelijk als enige nog op het terras, haha.

Natuurlijk ging een dessert er ook nog wel in: Jorn en ik deelden weer een huisgemaakte tiramisu. Daarna moest ik heel sneaky gaan betalen, maar we bleven nog wel gezellig even zitten.

Vrijdag 26 juli

vakantie Italië

Vrijdag was alweer onze laatste dag van de vakantie. We stonden op tijd op, gingen lekker beneden ontbijten met een kop koffie (mede omdat er een vuilniswagen gestrand was op de camping en die lucht precies richting onze caravan ging. Ik wilde daarom niet echt mijn broodje boven eten, haha). Ook nog even genieten van het uitzicht!

Daarna was het de hoogste tijd om de voortent af te gaan breken. We moesten nog een paar losse spullen opruimen, de koelkast uitzetten en daarna kon het loshalen, losritsen, opvouwen en opbergen gaan beginnen. Dit was de situatie voor…

… en dit was de situatie zo goed als na. We waren vroeg begonnen met opruimen, zodat we ‘s middags gewoon lekker van de zon konden genieten (en we niet op het heetst van de dag moesten opruimen).

We gingen gezellig lunchen bij de vrienden van Jorn zijn ouders, daarna doken we nog even het Gardameer in, dronken we een laatste drankje om het af te leren en fristen we ons op voor het avondeten. In de avond aten we met een groep weer bij de vrienden van Jorn zijn ouders, omdat er meer mensen voor het laatst waren die avond. Supergezellig! Uiteindelijk raapten we de laatste spullen bij elkaar en doken we in bed. Zaterdagochtend vroeg ging de wekker weer, want het was weer tijd om richting het vliegveld te gaan. We leverden de auto in en vertrokken op tijd richting huis. Zo ben je in Italië en zo stonden we om 12:00 uur weer op Nederlandse bodem. Wat een TOP vakantie! <3 Ik kan nu al niet meer wachten op volgend jaar!

Vond je deze overzichtjes leuk?

PS Overigens heb ik een hoogtepunt aangemaakt op mijn Instagram van onze vakantie. Hier vind je veel van de foto’s die je hier ook zag, maar ook andere foto’s of video’s. Benieuwd? Bekijk hem dan in mijn profiel